Dzień targowy. Wrocławskie Targi Dobrych Książek

Od jakiegoś czasu poznaję wiele książek od nowa. Dzięki dzieciakom z przedszkola znów sięgam po te książki, z których wydawało mi się, że dawno wyrosłyśmy z dziewczynami. Bardzo długo nie pisałam na blogu nic o książkach dla dzieci, a przecież towarzyszą mi one każdego dnia i w pracy i w domu. Co więcej zaczynam myśleć również o innych aktywnościach związanych z książką dla dzieci…

W ten weekend odwiedziliśmy jak co roku Wrocławskie Targi Dobrych Książek, które już po raz 24 odbywają się we Wrocławiu. Zrobiła się z tego naprawdę wielka, czterodniowa impreza przyciągająca każdego dnia do Centrum Kongresowego przy Hali Stulecia setki ludzi nie tylko z Wrocławia. W tym roku organizatorzy musieli nawet dostawić dodatkowy namiot gdyż ilość stoisk i odwiedzających zaskoczyła ich samych. Ogromnie cieszy mnie fakt, że coraz więcej ludzi odwiedza takie wydarzenie, szczególnie w okresie przedświątecznym bo to oznacza, że wiele osób znajdzie książki pod choinką. A wśród nich będą również dzieci.

W tym roku zdecydowanie królowały na targach takie Wydawnictwa dla dzieci jak : Zakamarki, Dwie Siostry razem z Formatem na jednym stoisku , Wytwórnia, Media Rodzina, Nasza Księgarnia ( zabrakło dla nas nawet książki „Rok w lesie”, którą planowaliśmy zakupić) oraz Warstwy. To właśnie przy tych stoiskach kłębiło się najwięcej ludzi. Te Wydawnictwa zachwycały swoimi nowościami i przyciągały do siebie tłumy odwiedzających. Żałuję, że w tym roku nie znalazłyśmy ani jednego stoiska z komiksami dla dzieci ( brakuje tu Kultury Gniewu bardzo)

Pozwoliłam sobie przygotować dla Was małą listę nowych książek, na które warto zwrócić uwagę podczas robienia świątecznych zakupów, do wszystkich z nich zajrzałam na targach i wiem, że nasza biblioteczka domowa prędzej czy później powiększy się o te pozycje.

Wydawnictwo Zakamarki.

Wszystkie opisy książek znajdziecie na stronie Wydawnictwa Nasza Księgarnia

Warstwy

Wszystkie opisy książek znajdziecie na stronie Wydawnictwa Warstwy

Jak sami widzicie jest z czego wybierać, a nie umieściłam tutaj wszystkich Wydawnictw dla dzieci, które brały udział w targach. Wybrałam tylko te przy których naprawdę ustawiały się tłumy ludzi.

W czasie trwania targów wzięłam udział w warsztatach dla blogerów książkowych „Nie tylko emocje. Z czego powinna się składać recenzja książki ?” organizowanych przez Maszynę do Pisania (klik) .Warsztaty poprowadziła Marta Mizuro znany krytyk literacki, regularnie publikujący recenzje m.in. w FA-rcie, Nowych Książkach, Przekroju, Zwierciadle, a także na łamach portalu Polskiego Radia.  To było ciekawe doświadczenie znaleźć się w gronie osób, które na co dzień zajmują się książkami i piszą recenzje książek nie tylko dla dzieci ale również dla dorosłych. Udało mi się nawet zapisać kilka punktów, nad którymi chciałabym popracować tworząc książkowe recenzje dla was, wszak emocje są ważną sprawą lecz nie tylko z nich powinna składać się dobra recenzja książki.

Podczas spotkania miałam przyjemność poznać osobiście Panią Agnieszkę Gil, autorkę książek oraz bloga Piszę z Wrocławia( klik), która prowadzi również warsztaty dla dzieci GILgotki. Dlaczego tak się cieszyłam z tej nowej znajomości? A otóż dlatego, że kilka dni przed rozpoczęciem targów miałam przyjemność znaleźć się razem z Panią Agnieszką w gronie wrocławskich blogerów książkowych w ramach akcji #czytamwrocław. Tutaj możecie zobaczyć sylwetki osób piszących we Wrocławiu o książkach KLIK.  w tym moją również.

wroclawskie-blogi-ksiazkowe

Historia ma jednak swój początek trochę wcześniej dlatego, że… znałam Panią Agnieszkę zanim jeszcze obie znalazłyśmy się w tym spisie i na spotkaniu podczas targów. Pani Agnieszka Gil odwiedziła dzieci z klasy Zosi i poprowadziła u nich swoje warsztaty, rozmawiając z nimi na wiele tematów i czytając im książki, które są warte uwagi. Wciąż pamiętam kiedy Zosia przyszła podekscytowana ze szkoły i opowiadała bardzo ciepło o tym spotkaniu. Więcej na temat działań Agnieszki Gil we Wrocławiu i nie tylko  możecie sobie poczytać tutaj (klik).

12 - Kopia

źródło : strona szkoły Zosi

Jak sami widzicie Targi Książki warto odwiedzać, szczególnie te na których można się spotkać osobiście z autorami książek, pokazać dziecku na żywo jak wygląda autor, co mówi, jak się porusza i zdobyć jego autograf. To zdecydowanie dobre miejsce by odwiedzić je z dziećmi, zorganizowane zajęcia z książkami, zabawy plastyczne, stoiska z grami, które można wypróbować to tylko kilka aspektów przemawiających za tym, że dzieci spędzą wspaniale czas podczas takiego wydarzenia.

Niesamowitym dla mnie uczuciem było w końcu poznanie osobiście dziewczyn z ukochanego Wydawnictwa Zakamarki, które podczas mojej blogowej przygody wiele razy pomogło mi wspierając mnie książkami oraz dobrym słowem.

Ale…

Żeby nie było tak różowo, niestety Centrum Kongresowe, w którym Targi odbyły się w tym roku było zdecydowanie za ciasne i za małe by pomieścić wszystkich wystawców i kupujących. Osobiście uwielbiam te edycje targów, które odbywają się na Dworcu Głównym we Wrocławiu. Potrafimy spędzić wtedy z dziewczynami cały dzień na targach i mieć wszystko w zasięgu ręki ( przypomnijcie sobie ten wpis klik) , tutaj zatłoczone korytarze i bieganie po stromych schodach nie zachęcały do tego by zostać w tym miejscu dłużej niż planowaliśmy.

DSC00324-001 DSC00326-001 DSC00321-001 DSC00330-001 DSC00331-001 DSC00342-001 DSC00337-001

Asia Opublikowane przez:

• http://dolnyslaskdlauli.blogspot.com/ Monika

Ja w tym roku nie dotarłam i żałuje. Szczerze mówiąc myślałam, że w tym roku ciasno nie będzie, że centrum kongresowe jest lepiej przygotowane, najciaśniej było zdecydowanie w Muzeum Architektury, a z dzieciństwa pamiętam, jeszcze te targi w ratuszu, też było bardzo dużo ludzi.

• http://mamaizonabyc.pl Joanna G.

A ja już nie pamiętam innych miejsc, pamiętam jeszcze tylko taką edycję w Hali Ludowej( jeszcze wtedy) i też było super, chodziło się do dookoła i było mnóstwo miejsca.

• IMOMO.pl

My też spędziłyśmy najwięcej czasu na stoisku Format+ Dwie Siostry! Ale zakupy zrobiłyśmy również u BUKI (mamy słabość do historii o twórczych ludziach). Zdecydowanie – jako miejsce – Dworzec wygrywa. Może jeszcze Targi tam wrócą? Maja i Ania

• http://mamaizonabyc.pl Joanna G.

Ooo ciekawa jestem co kupiłyście dokładnie? Dziewczyny moje również były zainteresowane tymi słuchankami od BUKI ale w końcu nie zdecydowałam się. Marzy mi się by wróciły!

• IMOMO.pl

Słuchanki od BUKI są o Fahrenheicie, napiszę recenzję na IMOMO, jak wysłuchamy:) Ja kupiłam też „Ale patent”, a Ania „Wynalazcę”, czyli bajki z naszego podwórka. Opiszemy, obiecujemy. Maja

• http://pomidorkikoktajlowe.blogspot.com/ bidibi

już się nie mogę doczekać wiosennych targów w Poznaniu. uwielbiam takie imprezy. a mój starszak jeszcze bardziej. swoją drogą dobrze, że pomyslałam o prezentach książkowych już w listopadzie, bo widziałam na stronach księgarni internetowych i wydawnictw, że niektórych pozycji już brakuje.
    bardzo mnie cieszy , że przyszła moda na czytanie dzieciom i z dziećmi.

• http://mamaizonabyc.pl Joanna G.

To dobrze zrobiłaś, że pomyślałaś. Co roku sobie to obiecuję a i tak zawsze na ostatnią chwilę wszystko. Robi się z tego już tradycja.